15 Şubat 2014 Cumartesi

Filografi'den bahsetmek istiyorum bu postumda sizlere.

     Çivi ve tel… İkisinin maharetli ellerde şekillendiği bir el sanatı; filografi… Çivilerin arasından tellerin geçirilmesi ile objelere estetik görününüm kazandırılması işlemi olarak tanımlanan filografide, belli örgü teknikleri kullanılarak hat yazıları, simetrik desenler, amblemler, çiçekler ve çizgi film karakterleri panolar haline getirilebiliyor.Yeteri kadar uygulanmadığı için giderek yok olan bir sanattır.   

Filografi Nasıl Yapılıyor?
     Filografi sanatçısı önce kafasında bazı motifler tasarlıyor. Daha sonra bu motifleri oluşturmak için tahta panolar üzerine bildiğimiz çivilerini belli bir düzene göre çakıyor. Bu çiviler boyanıp verniklendikten sonra, çivilerin arasından çeşitli renklerdetellerin sıkıca geçirilerek önceden tasarlanmış motifler ortaya çıkarılıyor. Ancak bu tel geçirme de bir ustalık gerektiriyor. Öyle rasgele bütün çivilerden aynı şekilde telleri geçirirseniz hiçbir şey elde edemiyorsunuz..

     Gerek tahta panonun ve gerekse kullanılacak tellerin rengi önceden sanatçı tarafından tasarlanıyor. Seçilen renklerin hem birbirine uyumlu olması hem de motifi ortaya çıkaracak şekilde olması gerekiyor. Yani ne renkler birbiri arasında boğulacak ne de çok fazla zıt renkler kullanılarak insan gözü rahatsız edilecek. Burada bütün iş sanatçının yaratıcı yeteneğine ve ustalığına kalıyor. 

benim filografi sevdam 2 sene öncesine dayanıyor.işsiz evde olduğum 6 ay içerisinde boş kalmamak için başladığım kurstu.çok sevdim ve hala yapmaya devam ediyorum.
ilk yaptığım tablom teyzeme hediye ettim.

2. çalışmam ALLAH lafsı kayınvalideme verdim. :)

3. çalışmam ablama doğum günü hediyemdi.çerçeveli hali daha güzel ama ellmde fotosu yok.
4. çalışmam MAŞALLAH bu çalışmamı iyi fiyatta sattım.  :)

5. çalışmam kendim için OSMANLI TUĞRASI 110 cm*100 cm ebadlarında gören hayran kalıyor.

buda şuanda hala devam eden çalışmam 99 tane vav harflerinin birlesımıyle 120 cm lik büyük vav harfim.Bittiinde sanırım cok güzel olucak biter bitmez sotosunu koyucam.Sanırım çoookk uzun süreceğe benziyor.

5 yorum:

  1. Bloğun hayırlı olsun harika çalışmaların var lütfen devam et.Güzel paylaşımlarda görüşmek üzere sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim ezem hanım..filografi öyle bişeyki insanın ruhuna hitep ediyor

    YanıtlaSil
  3. sipariş verebiliyor muyuz

    YanıtlaSil